کاهش ۵۰ درصدی واردات چای، برنج و شکر

در ۸ ماهه امسال واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم به‌ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته‌ اند.

به گزارش صدای بورس،بر اساس آخرین آمار گمرک ایران در ۸ ماهه سال جاری ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تن کالاهای اساسی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱.۳۴ درصد و از حیث ارزش ۷.۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت ۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار روغن‌های خوراکی نیمه‌جامد، مایع و خام، یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون دلار انواع دانه‌های روغنی، ۸۵۴ میلیون دلار برنج و ۷۳۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شده است که ۵ قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب از مجموع واردات کالاهای اساسی به کشور در این مدت ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار مربوط به ۵ قلم کالای اساسی فوق بوده است.

همچنین بین کالاهای اساسی واردات گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و گوشت قرمز سرد سنگین از بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بودند.

به گزارش مهر،واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در این مدت به‌لحاظ ارزش بیشترین کاهش را بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند، به‌طوری که این پنج قلم به‌ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته‌اند.

کد خبر 485212

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش‌بینی کاهش قیمت ها در هفته‌های آینده

    پیش‌بینی کاهش قیمت ها در هفته‌های آینده

    رییس شورای تامین دام کشور از افزایش ۱۳ درصدی عرضه گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: با وضعیت موجودی گوشت گوسفندی و گوساله‌ای که داریم تولید در بهترین شرایط قرار دارد، بنابراین در روزهای آینده باید منتظر کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.

  • ارز برنج وارداتی نیمایی است

    ارز برنج وارداتی نیمایی است

    معاون وزارت جهادکشاورزی، افزایش چشمگیر قیمت برنج داخلی در سال ۱۴۰۱، ضرورت بالا بردن سطح ذخایر متأثر از نگرانی‌ها بابت جنگ اوکران و روسیه و افزایش مصرف برنج خارجی متأثر از عواملی مانند افزایش قیمت کالای جایگزین آن یعنی ماکارونی با توجه به حذف آرد یارانه‌ای تولیدکنندگان ماکارونی را از دلایل افزایش ۳۰ درصدی واردات برنج اعلام کرد.

  • نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹.۵هزار تومان تعیین شد

    نرخ خرید تضمینی گندم ۱۹.۵هزار تومان تعیین شد

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی اعلام شده و نرخ آن همان هر کیلوگرم ۱۹.۵هزار تومان است.

  • ۷۴ درصد از مطالبات چایکاران کشور تسویه شد

    ۷۴ درصد از مطالبات چایکاران کشور تسویه شد

    رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معادل ۷۴ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =